Wróć do listy artykułów

Kuba i stare samochody

Ważne informacje | 15-03-2018
Kuba  i stare samochody

Kubahttp://www.wakacjeamigos.pl/wakacje/kuba kojarzona jest jako ogromne muzeum motoryzacji  , po ulicach jeżdżą auta sprzed rewolucji, które zostały ściągnięte  przez ówczesnych amerykanów zamieszkujących i inwestujących na wyspie. Mówi się , że byli to bogaci ludzie mafii , to oni budowali piękne secesyjne ,bogato zdobione kamienice , które do dziś urzekają swoim urokiem  nie tyko w Hawanie ale także w innych miasteczkach na  prowincji .Niestety na dzień dzisiejszy duża część tych budowli zaniedbywana przez cale lata ulega dewastacji i sposób naturalny znika  z powierzchni .

 Stare , wysłużone amerykańskie  samochody na Kubie to całkiem normalny obrazek  , wysłużone nie znaczy zaniedbane , wręcz przeciwnie amerykańskie krążowniki szos z lat 40. i 50. XX wieku cieszą oko niekiedy  agresywnymi kolorami są czyste i bardzo zadbane . Wzrok przyciągają kabriolety z odkrytym dachem będące atrakcją turystyczną . Jest ich ponad 60 tysięcy , stylowe auta takie jak chevrolety, oldsmobile, plymouthy, dodge , fordy, buicki, chryslery  czy cadillaki to także pozostałość po  amerykanach , sprawiają że  otoczenie nabiera kolorytu i nie możliwe staje się możliwe ponieważ tu cofa się czas.

Fidel Castro wraz z rewolucją doprowadził do opuszczenia przez amerykanów wyspy a także  wprowadzono   embargo ze strony USA na handel z krajem, zatem w sposób naturalny  zaprzestano sprowadzania aut z USA.  Jednocześnie zgodnie z  ówczesną polityką  wprowadzono   na wyspie prawo, zezwalające  na posiadanie prywatnego samochodu tylko  tym, którzy byli posiadaczami auta przed rewolucją. W latach siedemdziesiątych zaczęto sprowadzać nowe  osobowe samochody  z  tzw. demoludów . To w tym okresie zaczęły jeździć po kubańskich ulicach polskie maluchy  i polonezy , które jeżdżą tam do dnia dzisiejszego ponieważ są wytrzymałe ,ekonomiczne i naprawia się je przysłowiowym „młotkiem”. Koszt zakupy malucha to wydatek  równowartości około pięciu tysięcy euro. Oczywiście najwięcej aut sprowadzono z ZSSR ( łady ,wołgi ,żiguli ) .  Mimo to   kupno na własność nowego samochodu było praktycznie niemożliwe, wszystkie nowe maszyny należały do państwa, a ze względów ekonomicznych wcale nie importowano ich dużo.

W 2011 roku jej mieszkańcy Kuby  uzyskali prawo do  transakcji kupowana -sprzedaży aut pomiędzy osobami fizycznymi. Wcześniej mogli kupować tylko auta wyprodukowane przed 1959 rokiem, czyli te które pojawiły się w kraju przez rewolucją. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy funkcjonowania przepisu znoszącego na Kubie zakaz zakupu nowego auta sprzedano zaledwie 50 sztuk samochodów i cztery motocykle. Jedenastu lokalnych dilerów zarobiło dzięki temu 1,28 mln dolarów. Samochód traktowany jest jako  dobro luksusowe  dlatego jego zakup obciążony jest ogromnymi podatkami . Podatki są tak wysokie ,że  nowe samochody są średnio o 400 proc. droższe w stosunku do cen europejskich. Dlatego na Kubie zakup nowego auta jest ogromnym luksusem , za to doskonale funkcjonuje rynek wtórny . Średnia cena sprzedawanego tam samochodu to 23 tys. dolarów.

W kubańskim salonie Peugeota model 206 z ostatniego rocznika produkcji jeszcze przed zmianami w przepisach był wyceniany na 91 tys. dolarów, po wejściu w życie nowych  przepisów , cena skoczyła do 262 tys. dolarów! Model 4008 kosztuje natomiast 239 tys. dolarów, natomiast VW Jetta z 2010 roku to koszt około  51 tys. dolarów. Na kubańskich ulicach daje się zauważyć nowe auta .

Zmiany w przepisach  zapowiadane przez  Raula Castro dotyczące ,zakupu i sprzedaży samochodów osobowych jest jedną z 300 reform, które planuje przeprowadzić jego rząd .  Ale czy będzie lepiej ,łatwiej , taniej , prościej i choć odrobinę demokratycznie i sprawiedliwie , czy Kubańczycy poczują wiatr wolności ? Niestety nie sądzę (:

                                                 

 

Kuba kojarzona jest jako ogromne muzeum motoryzacji  , po ulicach jeżdżą auta sprzed rewolucji, które zostały ściągnięte  przez ówczesnych amerykanów zamieszkujących i inwestujących na wyspie. Mówi się , że byli to bogaci ludzie mafii , to oni budowali piękne secesyjne ,bogato zdobione kamienice , które do dziś urzekają swoim urokiem  nie tyko w Hawanie ale także w innych miasteczkach na  prowincji .Niestety na dzień dzisiejszy duża część tych budowli zaniedbywana przez cale lata ulega dewastacji i sposób naturalny znika  z powierzchni .

 Stare , wysłużone amerykańskie  samochody na Kubie to całkiem normalny obrazek  , wysłużone nie znaczy zaniedbane , wręcz przeciwnie amerykańskie krążowniki szos z lat 40. i 50. XX wieku cieszą oko niekiedy  agresywnymi kolorami są czyste i bardzo zadbane . Wzrok przyciągają kabriolety z odkrytym dachem będące atrakcją turystyczną . Jest ich ponad 60 tysięcy , stylowe auta takie jak chevrolety, oldsmobile, plymouthy, dodge , fordy, buicki, chryslery  czy cadillaki to także pozostałość po  amerykanach , sprawiają że  otoczenie nabiera kolorytu i nie możliwe staje się możliwe ponieważ tu cofa się czas.

Fidel Castro wraz z rewolucją doprowadził do opuszczenia przez amerykanów wyspy a także  wprowadzono   embargo ze strony USA na handel z krajem, zatem w sposób naturalny  zaprzestano sprowadzania aut z USA.  Jednocześnie zgodnie z  ówczesną polityką  wprowadzono   na wyspie prawo, zezwalające  na posiadanie prywatnego samochodu tylko  tym, którzy byli posiadaczami auta przed rewolucją. W latach siedemdziesiątych zaczęto sprowadzać nowe  osobowe samochody  z  tzw. demoludów . To w tym okresie zaczęły jeździć po kubańskich ulicach polskie maluchy  i polonezy , które jeżdżą tam do dnia dzisiejszego ponieważ są wytrzymałe ,ekonomiczne i naprawia się je przysłowiowym „młotkiem”. Koszt zakupy malucha to wydatek  równowartości około pięciu tysięcy euro. Oczywiście najwięcej aut sprowadzono z ZSSR ( łady ,wołgi ,żiguli ) .  Mimo to   kupno na własność nowego samochodu było praktycznie niemożliwe, wszystkie nowe maszyny należały do państwa, a ze względów ekonomicznych wcale nie importowano ich dużo.

 

W 2011 roku jej mieszkańcy Kuby  uzyskali prawo do  transakcji kupowana -sprzedaży aut pomiędzy osobami fizycznymi. Wcześniej mogli kupować tylko auta wyprodukowane przed 1959 rokiem, czyli te które pojawiły się w kraju przez rewolucją. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy funkcjonowania przepisu znoszącego na Kubie zakaz zakupu nowego auta sprzedano zaledwie 50 sztuk samochodów i cztery motocykle. Jedenastu lokalnych dilerów zarobiło dzięki temu 1,28 mln dolarów. Samochód traktowany jest jako  dobro luksusowe  dlatego jego zakup obciążony jest ogromnymi podatkami . Podatki są tak wysokie ,że  nowe samochody są średnio o 400 proc. droższe w stosunku do cen europejskich. Dlatego na Kubie zakup nowego auta jest ogromnym luksusem , za to doskonale funkcjonuje rynek wtórny . Średnia cena sprzedawanego tam samochodu to 23 tys. dolarów.

W kubańskim salonie Peugeota model 206 z ostatniego rocznika produkcji jeszcze przed zmianami w przepisach był wyceniany na 91 tys. dolarów, po wejściu w życie nowych  przepisów , cena skoczyła do 262 tys. dolarów! Model 4008 kosztuje natomiast 239 tys. dolarów, natomiast VW Jetta z 2010 roku to koszt około  51 tys. dolarów. Na kubańskich ulicach daje się zauważyć nowe auta .

Zmiany w przepisach  zapowiadane przez  Raula Castro dotyczące ,zakupu i sprzedaży samochodów osobowych jest jedną z 300 reform, które planuje przeprowadzić jego rząd .  Ale czy będzie lepiej ,łatwiej , taniej , prościej i choć odrobinę demokratycznie i sprawiedliwie , czy Kubańczycy poczują wiatr wolności ? Niestety nie sądzę (:

                                                 

 

Kuba kojarzona jest jako ogromne muzeum motoryzacji  , po ulicach jeżdżą auta sprzed rewolucji, które zostały ściągnięte  przez ówczesnych amerykanów zamieszkujących i inwestujących na wyspie. Mówi się , że byli to bogaci ludzie mafii , to oni budowali piękne secesyjne ,bogato zdobione kamienice , które do dziś urzekają swoim urokiem  nie tyko w Hawanie ale także w innych miasteczkach na  prowincji .Niestety na dzień dzisiejszy duża część tych budowli zaniedbywana przez cale lata ulega dewastacji i sposób naturalny znika  z powierzchni .

 Stare , wysłużone amerykańskie  samochody na Kubie to całkiem normalny obrazek  , wysłużone nie znaczy zaniedbane , wręcz przeciwnie amerykańskie krążowniki szos z lat 40. i 50. XX wieku cieszą oko niekiedy  agresywnymi kolorami są czyste i bardzo zadbane . Wzrok przyciągają kabriolety z odkrytym dachem będące atrakcją turystyczną . Jest ich ponad 60 tysięcy , stylowe auta takie jak chevrolety, oldsmobile, plymouthy, dodge , fordy, buicki, chryslery  czy cadillaki to także pozostałość po  amerykanach , sprawiają że  otoczenie nabiera kolorytu i nie możliwe staje się możliwe ponieważ tu cofa się czas.

Fidel Castro wraz z rewolucją doprowadził do opuszczenia przez amerykanów wyspy a także  wprowadzono   embargo ze strony USA na handel z krajem, zatem w sposób naturalny  zaprzestano sprowadzania aut z USA.  Jednocześnie zgodnie z  ówczesną polityką  wprowadzono   na wyspie prawo, zezwalające  na posiadanie prywatnego samochodu tylko  tym, którzy byli posiadaczami auta przed rewolucją. W latach siedemdziesiątych zaczęto sprowadzać nowe  osobowe samochody  z  tzw. demoludów . To w tym okresie zaczęły jeździć po kubańskich ulicach polskie maluchy  i polonezy , które jeżdżą tam do dnia dzisiejszego ponieważ są wytrzymałe ,ekonomiczne i naprawia się je przysłowiowym „młotkiem”. Koszt zakupy malucha to wydatek  równowartości około pięciu tysięcy euro. Oczywiście najwięcej aut sprowadzono z ZSSR ( łady ,wołgi ,żiguli ) .  Mimo to   kupno na własność nowego samochodu było praktycznie niemożliwe, wszystkie nowe maszyny należały do państwa, a ze względów ekonomicznych wcale nie importowano ich dużo.

 

W 2011 roku jej mieszkańcy Kuby  uzyskali prawo do  transakcji kupowana -sprzedaży aut pomiędzy osobami fizycznymi. Wcześniej mogli kupować tylko auta wyprodukowane przed 1959 rokiem, czyli te które pojawiły się w kraju przez rewolucją. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy funkcjonowania przepisu znoszącego na Kubie zakaz zakupu nowego auta sprzedano zaledwie 50 sztuk samochodów i cztery motocykle. Jedenastu lokalnych dilerów zarobiło dzięki temu 1,28 mln dolarów. Samochód traktowany jest jako  dobro luksusowe  dlatego jego zakup obciążony jest ogromnymi podatkami . Podatki są tak wysokie ,że  nowe samochody są średnio o 400 proc. droższe w stosunku do cen europejskich. Dlatego na Kubie zakup nowego auta jest ogromnym luksusem , za to doskonale funkcjonuje rynek wtórny . Średnia cena sprzedawanego tam samochodu to 23 tys. dolarów.

W kubańskim salonie Peugeota model 206 z ostatniego rocznika produkcji jeszcze przed zmianami w przepisach był wyceniany na 91 tys. dolarów, po wejściu w życie nowych  przepisów , cena skoczyła do 262 tys. dolarów! Model 4008 kosztuje natomiast 239 tys. dolarów, natomiast VW Jetta z 2010 roku to koszt około  51 tys. dolarów. Na kubańskich ulicach daje się zauważyć nowe auta .

Zmiany w przepisach  zapowiadane przez  Raula Castro dotyczące ,zakupu i sprzedaży samochodów osobowych jest jedną z 300 reform, które planuje przeprowadzić jego rząd .  Ale czy będzie lepiej ,łatwiej , taniej , prościej i choć odrobinę demokratycznie i sprawiedliwie , czy Kubańczycy poczują wiatr wolności ? Niestety nie sądzę (:

                                                 

 

Czytaj także

Może zainteresują cię poniższe wpisy

Tabela frankfurcka - co to takiego?
Warto wiedzieć
Tabela frankfurcka - co to takiego?

Czy możemy ubiegać się o odszkodowanie, w wypadku niezgodności z treścią zawartą w umowie?

Portugalia – region Algarve
Ważne informacje
Portugalia – region Algarve

Co warto wiedzieć o popularnym kurorcie turystycznym Algarve? Jakie ciekawe miejsca odwiedzić, będąc na wakacjach w południowej Portugalii?

egzotyczne kierunki, wakacje na egzotycznych kierunkach, ferie zimowe na egzotycznych kierunkach, ferie zimowe 2020
Wypoczynek z Amigos
Ferie zimowe 2020 – egzotyczne kierunki

Jakie są popularne kierunki wśród turystów i jakie są ich ceny na ferie zimowe w 2020 roku?

wakacje za granicą, tanie wakacje za granicą, wakacje z wylotem z Niemiec, tanie wakacje z Niemiec, tanie wakacje z wylotem z Niemiec
Dlaczego z Niemiec?
Wakacje za granicą z niemieckim biurem

Sprawdź praktyczne informacje o wycieczkach z wylotem z Niemiec

Zainspiruj się

Wyszukaj idealną ofertę z wybranych kategorii

First minute

Zarezerwuj wakacje first minute z dużym wyprzedzeniem i ciesz się niskimi cenami

Wakacje z Niemiec

Wycieczki z wylotem z Niemiec to wysoka jakość w bardzo konkurencyjnych cenach – możesz zyskać nawet o 40% tańsze wakacje

Last minute

Wakacje last minute to możliwość skorzystania z wypoczynku na każdym zakątku świata w krótkim terminie wylotu

Egzotyczne kierunki

Wybierz się na wymarzone wakacje na najpiękniejsze i najdalsze zakątki świata

Turcja dla rodzin

Wypoczynek w Turcji dla rodzin z dziećmi oraz dla par z all inclusive w bardzo korzystnych cenach

Najlepsze wycieczki na lato 2019

Najlepsze oferty wakacji na lato 2019 w najpopularniejszych kierunkach świata

Pamiętaj o marzeniach

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najlepsze oferty na email!

Niniejsza strona korzysta z plików cookies oraz local storage przeglądarki. Przeglądając tę stronę zgadzasz się na niniejsze warunki. Możesz zapoznać się również z informacjami dotyczącymi danych osobowych.