Jak wygląda kwestia zwrotu wpłaconych pieniędzy na anulowaną podróż z powodu pandemii koronawirusa w przypadku niemieckich organizatorów?
Aby wesprzeć wysiłki na rzecz powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa i w trosce o bezpieczeństwo Klientów, wszyscy organizatorzy niemieccy odwołali podróże do 14.06.2020 włącznie, na podstawie wydanego przez niemieckie MSZ ostrzeżenie przed wszystkimi podróżami zagranicznymi, które nie są niezbędne. W zależności od rozwoju sytuacji, która zmienia się bardzo dynamicznie, anulacje mogą być przedłużone na kolejne terminy.
W przypadku anulacji podróży przez organizatora Klient ma 2 możliwości zwrotu dokonanej płatności:
• zwrot pieniędzy na konto lub kartę kredytową (w zależności od dokonanej płatności);
• kredyt podróżniczy w formie vouchera do wykorzystania na kolejną rezerwację podróży u tego samego organizatora.
Ponadto, w zależności od kwoty kredytu na podróż, wielu organizatorów w ramach podziękowania za decyzję Klientów o zwrocie w formie bonu dodatkowo „nagradza” ich bonami o różnej wysokości – od 30 EUR do 100 EUR od osoby lub np. 200 EUR na rezerwację do wykorzystania na miejscu np. na wynajem auta, w strefie wellness/spa, na wycieczki lub w gastronomii.
W ten sposób Klienci nie stracą wpłaconych pieniędzy i jednocześnie pomagają nie tylko biurom podróży, ale także organizatorom wycieczek zagranicznych, przewodnikom, doradcom turystycznym, hotelarzom i restauratorom wraz z ich pracownikami i rodzinami w ośrodkach wypoczynkowych na całym świecie.
Kredyt podróżny może być wykorzystany u większości organizatorów do 31.12.2021 r. Jeśli jednak Klient nie zdecyduje się na żadną inną podróż i nie zrealizuje przyznanego mu vouchera, to wpłacona kwota nie przepada, tylko zostanie mu zwrócona po 31.12.2021 r.
W przypadku podróży, które jeszcze nie zostały anulowane, a rozpoczynają się po 14.06.2020 roku, w większości organizatorzy dają możliwość zmiany na inny termin bez dodatkowych opłat po aktualnych cenach.