Czy strach przed koronawirusem jest powodem do skorzystania z ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży?
Ani strach, ani obawa przed zachorowaniem lub innym zagrożeniem nie jest objęty ochroną, a zatem nie jest też podstawą do roszczeń w zakresie ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży.
Czy ubezpieczyciel pokryje koszty związane z zachorowaniem osób przebywających poza granicami kraju zamieszkania w momencie ogłoszenia pandemii?
W okresie trwania stanu pandemii nie pokryjemy kosztów związanych z diagnostyką ani z leczeniem i skutkami zakażenia koronawirusem SARS-Cov-2, wywołującym chorobę COVID-19 oraz innych zdarzeń, które powstaną wskutek pandemii koronawirusa. Po ogłoszeniu stanu pandemii nie ma znaczenia ani moment zakupu ubezpieczenia ani to gdzie przebywa ubezpieczony (czy już wyjechał, czy jeszcze nie) – każdy przypadek będący skutkiem pandemii jest wyłączony z ochrony.
Czy jeśli w danym regionie lub kraju nie występują przypadki zakażenia koronawirusem, to ubezpieczenie zadziała pomimo ogłoszonej pandemii?
Zgodnie z warunkami ubezpieczenia ERGO Ubezpieczenia Podróży nie pokryje kosztów związanych z diagnostyką ani z leczeniem i skutkami zakażenia koronawirusem oraz innych zdarzeń, które powstaną wskutek zakażenia. W stanie pandemii wyłączenie ubezpieczeniowe dotyczy wszystkich krajów. Ciągle istnieje ochrona ubezpieczeniowa w przypadku nagłych zachorowań lub nieszczęśliwych wypadków innych niż COVID-19. Jednakże ze względu na ogłoszoną pandemię, w wielu krajach udzielanie świadczeń medycznych, świadczenie usług assistance, a przede wszystkim możliwości zorganizowania transportu medycznego są bardzo utrudnione.
Kto opłaca koszty rezygnacji z podróży w wyniku kwarantanny narzuconej przez władze lokalne?
Kwarantanna nie jest klasyfikowana jako nagłe zachorowanie i nie jest powodem rezygnacji objętym ubezpieczeniem.
Co w sytuacji, gdy mam przedłużony pobyt za granicą w wyniku narzuconej kwarantanny, w związku z zachorowaniem COVID-19, a ubezpieczenie tylko na okres planowanej podróży? Czy ubezpieczyciel pokryje koszty np. wydłużonego pobytu w hotelu, czy zmiany terminu wylotu?
Osoba, której pobyt za granicą przedłużył się ma możliwość kontynuacji ubezpieczenia – ubezpieczenie nie przedłuża się automatycznie. Klient zainteresowany przedłużeniem ochrony powinien zgłosić się/skontaktować z agentem, u którego kupił polisę lub bezpośrednio z ubezpieczycielem. Jeśli polisa zostanie przedłużona przed upływem ważności, nie będzie miał zastosowania okres karencji. W czasie ogłoszonej pandemii należy jednak pamiętać, że ochrona ubezpieczeniowa istnieje jedynie w przypadkach jakichkolwiek innych niż COVID-19 nagłych zachorowań lub nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczyciel nie pokrywa kosztów wydłużonego pobytu w hotelu czy zmiany terminu wylotu.
Mając ubezpieczenie kosztów rezygnacji, czy mogę zrezygnować w wyniku zachorowania na COVID-19 w sytuacji ogłoszonej pandemii?
W okolicznościach ogłoszonej pandemii nagłe zachorowanie COVID-19 nie jest objęte ubezpieczeniem kosztów rezygnacji (pandemia jest wyłączeniem generalnym).
Jak w czasie ogłoszonej pandemii wygląda kwestia ewentualnego leczenia osób, które wybierają się za granicę?
W związku z ogłoszeniem pandemii koronawirusa zgodnie z warunkami ubezpieczenia z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są wszelkie szkody powstałe wskutek pandemii, w tym również koszty leczenia.
Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje jedynie przypadki nagłych zachorowań lub nieszczęśliwych wypadków innych niż COVID-19. W obecnej sytuacji należy pamiętać, że Ministerstwo Spraw Zagranicznych apeluje o unikanie wszelkich podróży zagranicznych, a w przypadku decyzji o wyjeździe należy stosować się do wszystkich zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz monitorować komunikaty Światowej Organizacji Zdrowia oraz Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób.
Czy w przypadku nieszczęśliwego wypadku za granicą i koniecznej operacji, mogę (dzisiaj) liczyć na organizację transportu do szpitala w ramach polisy kupionej w ERGO Ubezpieczenia Podróży?
Ze względu na ogłoszoną pandemię, w wielu krajach udzielanie świadczeń medycznych, świadczenie usług assistance, a przede wszystkim możliwości zorganizowania transportu medycznego są bardzo utrudnione. Każdorazowo, w przypadkach koniecznej pomocy prosimy o kontakt z naszym Centrum Alarmowym pod numerem +48 583 091 100. Zgłoszenia przyjmujemy również mailowo pod adresem help@euro-center.com.